dinsdag 9 oktober 2018

Rob Jetten nieuwe fractievoorzitter D66 Tweede Kamer

Vandaag nam de Tweede Kamer fractie van D66 afscheid van fractievoorzitter Alexander Pechtold. De jong getalenteerde Rob Jetten (31) is zijn opvolger die vanaf vandaag het fractievoorzitterschap overneemt.

Rob Jetten is sinds maart 2017 lid van de Tweede Kamer. Jetten houdt zicht politiek bezig met de portefeuilles Klimaat & energie, Gaswinning, Spoor, Democratische vernieuwingen en Economische zaken.

Jetten legde vorig jaar augustus nog een werkbezoek af aan de gemeente Sittard-Geleen. Bert Kamphuis, voormalig wethouder D66 en thans raadslid, gaf Rob Jetten een rondleiding door onze gemeente.

De D66 gemeente-fractie is onverdeeld positief over de benoeming van Jetten, temeer omdat hij goed is ingevoerd in onze lokale politieke agenda en beleidsspeerpunten. Onze fractie kijkt uit naar de samenwerking met hem omdat hij waar nodig vanuit Den Haag een positieve bijdrage en steun zal leveren aan onze lokale politieke agenda.

De fractie van D66 Sittard-Geleen dankt Alexander Pechtold, en wenst Rob Jetten alle succes toe als nieuwe fractievoorzitter in de Tweede Kamer.

door: Pepijn Pi

Rob Jetten, fractievoorzitter D66 Tweede Kamer