woensdag 17 april 2019

Brief Stichting Horeca Markt Sittard

De Stichting Horeca Markt Sittard heeft woensdag 10 april een brief gestuurd naar het college van Burgemeester en Wethouders. In deze brief verzoeken zij het college om in actie te komen tegen de knelpunten waar de horecaondernemers aan de Markt in Sittard tegenaan lopen.

Op de Markt in Sittard is o.a. sprake van overlast van ratten op diverse plekken, niet werkende zakpalen, te weinig handhaving en slechte bestrating en kapotte tegels waar regelmatig mensen over struikelen. Ook de communicatie richting de horecaondernemers vanuit de gemeente verloopt niet goed. De ondernemers worden naar eigen zeggen niet of nauwelijks betrokken bij of geïnformeerd over besluitvorming over de Markt in Sittard. De horecaondernemers hopen in samenwerking met de gemeente tot een actieplan te komen waardoor de genoemde problemen kunnen worden opgelost. In dit actieplan hoopt de Stichting Horeca Markt Sittard tot concrete afspraken met de gemeente te komen, inclusief een tijdsplanning.

D66 herkent en deelt de zorgen van de Stichting Horeca Markt Sittard. D66 beschouwt de Markt in Sittard als een belangrijk visitekaartje en één van de vele trekpleisters binnen de gemeente Sittard-Geleen, die goed onderhouden dienen te worden. Onze fractie hoopt dan ook dat het college van B&W deze klachten serieus neemt en samen met de stichting snel concrete maatregelen gaat treffen.