vrijdag 5 juli 2019

D66 loopt mee met buurtpreventieteam

Gisteravond liep de fractie mee met het Buurtpreventieteam Geleen-Zuid & de Kluis. Tijdens het rondje door de wijk heeft het buurtpreventieteam ons de zogenaamde “Hotspots” laten zien. Dat zijn bepaalde aandachtspunten van de wijk waar extra op gelet moet worden. Ook hebben zij ons verteld over de tips & tricks die zij geven aan de buurtbewoners om bij te dragen aan de veiligheid van zichzelf en dat van de wijk. Als er zich incidenten of problemen voortdoen heeft het buurtpreventieteam nauwe contacten met de gemeente en politie om de situatie zo snel mogelijk te verhelpen.

D66 vindt dat de Buurtpreventieteams in Sittard-Geleen een onmisbare inzet leveren voor de wijken in onze gemeente. Zowel op het gebied van veiligheid als op sociaal gebied zijn zij een benaderbare helpende hand voor de buurt. D66 dankt alle vrijwiligers van buurtpreventieteams voor hun geweldig inzet namens de samenleving!