Bert Kamphuis

Fractievoorzitter en demissionair wethouder

59 jaar

Sittard

Bert Kamphuis is demissionair wethouder in het College van B&W van de gemeente Sittard-Geleen. Zijn portefeuille in de periode 2014-2018 is verkeer/mobiliteit, onderwijs, jeugd- en jongerenbeleid, integratie en Euregio/internationalisering. Van 1994 tot 1998 en van 2010 tot 2014 was hij al actief als raadslid voor D66 in de gemeente Sittard. Van 1998 tot 2000 was hij lid van de raadscommissie Financiën. Na de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 is hij wederom actief als raadslid en fractievoorzitter van D66 in Sittard-Geleen.

Bert is gehuwd en heeft twee volwassen kinderen en woont in de Sittardse wijk Europapark. Hij is geboren in Sittard en heeft 12 jaar in Geleen gewoond. Na de brugklas op het toenmalige St. Michiel Lyceum (nu Graaf Huyn College) emigreerde hij met zijn moeder en zus naar Australië, om twee jaar later weer terug te keren naar Nederland.

Via Vorden en Zutphen kwam hij terecht in Weert, waar hij zijn vwo-opleiding voltooide aan de Philips van Horne Scholengemeenschap. Daarna studeerde hij Engelse taal- en letterkunde aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, en werkte als docent Engels aan de Philips van Horne SG in Weert, het Gymnasium St. Willibrord in Deurne, het Jeanne d’Arc College in Maastricht, de HEAO in Sittard en was hij senior docent, stagecoördinator, voorlichter, coördinator internationalisering en beleidsadviseur internationalisering bij Zuyd Hogeschool.

Naast zijn werk is Bert actief geweest als lid van de Raad van Bestuur van de AMVJ Zuid-Limburg en de Stichting Studentenhuisvesting Sittard en als vice-voorzitter van Fanfare de Vriendenkring in Limbricht. In zijn vrije tijd speelt hij tennis bij TC Born.

Verkeer/mobiliteit, primair onderwijs, jeugd- en jongerenbeleid, integratie en internationalisering

Meer van Bert Kamphuis