Tiffany Pergens

Steunfractielid

Tiffany Pergens is sinds 2020 steunfractielid van D66 Sittard-Geleen. Tiffany is geboren in Munstergeleen en na haar studieperiode sinds dit jaar terug in de gemeente Sittard-Geleen. Haar missie is: ‘Onze leefomgeving duurzaam transformeren’. De impact van duurzame beleidsvoornemens komen steeds dichterbij voor inwoners. De gemeente speelt een cruciale rol richting inwoners waarbij haar rol in de toekomst steeds belangrijker wordt. Het actief ontzorgen van inwoners bij het nemen van duurzaamheidsmaatregelen, is onmisbaar om de duurzaamheidstransitie te laten slagen. In de steunfractie adviseert en ondersteunt Tiffany dossiers rondom duurzaamheid (zoals energiebesparing, duurzame mobiliteit, klimaatadaptatie, een duurzame mindset en circulaire economie). Samen maken we Sittard-Geleen groener en gezonder.

Tiffany is momenteel werkzaam voor de provincie Limburg als beleidsmedewerker energietransitie. Naast haar werkzaamheden voor de overheid heeft Tiffany een eigen initiatief opgericht: Transformational Friends. Transformational Friends is een netwerk van duurzame en bewuste (young) professionals in het publieke domein. Duurzaamheidsopgaven vragen om nieuwe manieren van werken, een bewuste mindset, meer verbinding, een energieke spirit in projecten & ook meer ondernemerschap in het publieke domein. Met dit initiatief worden (young) professionals in de duurzaamheidssector geïnspireerd om een duurzame voorbeeldfunctie te vervullen.

Als u op de hoogte wil blijven van Tiffany Pergens en haar inzet voor een duurzamere leefomgeving, kunt u haar volgen op verschillende sociale mediakanalen. Ook kunt u vragen stellen over duurzaamheidsopgaven in de gemeente Sittard-Geleen.