Standpunten overzicht

Cultuur, sport en recreatie

D66 vindt dat Sittard-Geleen een bruisende en cultureel actieve stad moet worden. Evenementen zoals het Oktoberfeest, het Sint Rosafestival, de Marcellinus en Petrusfeesten, Groove Garden en concerten op de Markt maken van Sittard-Geleen een echte evenementenstad, met aanbod voor jong en oud in de hele regio. Het cultuuraanbod wordt met de komst van de Ligne nog verder versterkt. Een filmhuis met A-status, een nieuw onderkomen voor Museum het Domein, de Muziekschool en Biblionova wordt het hart van ons diverse cultureel aanbod, samen met het Poppodium Volt, de Stadsschouwburg en de Hanenhof.
Het actieve verenigingsleven speelt een belangrijke rol in onze stad en moet door de gemeente worden ondersteund.
De Sportzone maakt van Sittard-Geleen ook een echte sportstad met een bovenregionale functie. De amateursportverenigingen zijn belangrijk voor de sociale samenhang in onze stad en bevorderen een gezonde leefstijl van jongeren. Door de krimp staat de toekomstbestendigheid van enkele sportaccommodaties onder druk. D66 kiest voor kwaliteit voor nabijheid en een slimme samenwerking tussen sportverenigingen en de gemeente.

Sittard=Geleen, een bruisende en sportieve stad